De boottocht die in het water viel - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jonna Regt - WaarBenJij.nu De boottocht die in het water viel - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jonna Regt - WaarBenJij.nu

De boottocht die in het water viel

Blijf op de hoogte en volg Jonna

21 April 2015 | Thailand, Bangkok

Toen ik 4 jaar geleden met mijn lieve vriendin Tessa in Australie was, hadden we het volgende probleem: Bij elke tour die we boekten kregen we te horen: " Normaal gesproken zijn hier altijd koala's, maar helaas zijn ze er vandaag niet." Of: " Normaal gesproken is hier een prachtig uitzicht te zien, maar helaas is het vandaag te bewolkt." Dit ging zo'n beetje de hele reis zo door. We begonnen ons af te vragen of het aan ons lag.
Ik moest daar aan denken toen ik gisteren een boottocht in Koh Phi Phi ging doen.
Van te voren werd ons allerlei moois beloofd. Ik zou zoveel mooie dingen gaan zien. In werkelijkheid ging het ongeveer als volgt.

Onze eerste stop: snorkelen bij "shark point" Zoals je begrjjpt zouden wij hier haaien gaan zien tijdens het snorkelen. Alleen vandaag waren ze er helaas niet. Jammer. Wel hebben we wat visjes gezien.
Daarna en andere snorkelspot. Hier gingen we echte ' seaturtles' zien. Ook de seaturtles waren wonderbaarlijk genoeg niet aanwezig. " Vreemd hoor," kregen we te horen. " Normaal gesproken zijn ze hier altijd, dit is nog nooit gebeurd. Hebben jullie wel goed gekeken?" Alle 20 passagiers knikten braaf. Wel hebben we wat mooie visjes gezien.
Ik begon inmiddels een klein voorgevoel te krijgen van hoe deze trip zich verder zou ontwikkelen. Next stop: the Viking Caves. Helaas waren ze er van te voren bij vergeten te vertellen dat toeristen al 2 jaar niet meer welkom zijn in de grotten. We konden wel mooi de buitenkant zien vanaf de boot. Ik liet mijn camera maar even in mijn tas.
Ok, op naar Monkey Beach. Ff aapjes kijken. Die aapjes waren er zowaar. Ik vond het vooral erg zielig. Ze zijn dik, omdat ze continu gevoerd worden door toeristen. En ze kunnen blikjes bier openmaken en drinken dan het bier op. Ik was blij om weer te kunnen gaan.
We zouden op Maya-bay de zonsondergang gaan zien. Dit beloofde een prachtig uitzicht te worden. Helaas had onze boot wat problemen met de motor, waardoor we heel langzaam gingen. Dit betekende dat we te laat aankwamen voor de zonsondergang. Op Maya-Bay was het inmiddels eb en de zon was weg. Wat een tegenvaller.
Laatste kans op wat moois was "glow-in-the-dark' plankton. Je gaat dan ergens in het water als het donker is en als je dan je armen en benen beweegt, zie je de plankton oplichten in het water. Vandaag had ook de plankton er niet zoveel zin in.
Daarna gingen we terug naar de pier.
Het was een leuke dag!

  • 21 April 2015 - 12:07

    Jan:

    hahahaha Jonna! Klinkt bekend in de oren. Je verhaal zou zo als collumn in alle kranten kunnen

  • 21 April 2015 - 13:12

    Josien:

    Hilarisch! Toch maar goed dat je een poosje journalistiek hebt gedaan, kun je ons tenminste goed vermaken met grappige reisverhalen!

  • 21 April 2015 - 15:28

    Daniel:

    Bekend verhaal, ik zie ook nooit schildpadden, haaien of Vikingen...

  • 21 April 2015 - 16:35

    Letty:

    Niet meer intrappen zou ik zeggen. Wel weer leuk beschreven. Meer verhalen graag. Zei ik toch wat Jan schrijft.

  • 22 April 2015 - 14:21

    Soe:

    Haha hopelijk had je wel lekker weer

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Jonna

Jonna

Actief sinds 27 Maart 2015
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 5024

Voorgaande reizen:

01 April 2015 - 01 Juli 2015

Zuidoost-Azië

08 April 2015 - 08 April 2015

Het begin

Landen bezocht: