Regendruppels en zonnestralen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jonna Regt - WaarBenJij.nu Regendruppels en zonnestralen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jonna Regt - WaarBenJij.nu

Regendruppels en zonnestralen

Blijf op de hoogte en volg Jonna

19 April 2015 | Thailand, Bangkok

Hallo!

Hier ben ik weer. Vanaf Koh Phi Phi een nieuw verslag. Na Koh Chang ben ik via Bangkok naar Koh Tao gereisd met de nachttrein. Helaas heb ik die dag mijn pinpas in de automaat laten zitten, maar ik zou mezelf niet zijn als zoiets niet minimaal 1 keer zou gebeuren. Nu kost pinnen me elke keer een tientje (met mn creditcard) dus ik loop tegenwoordig met grote pakketten geld op zak.
Koh Tao was een heerlijk eiland. Ik sliep wederom in een bungalow aan het strand. Koh Tao staat bekend om de vele en goede duik- en snorkelmogelijkheden dus dat heb ik uiteraard niet gedaan. Ik heb lekker op het strand gelegen en ben s avonds uitgeweest. In het hutje naast me zaten engelsen die me op sleeptouw hebben genomen. Hartsikke gezellig met die engelsen. Van die getatoeeerde opgepompte gasten haha, echt lachen. Zo leuk dat je met allemaal mensen omgaat met wie je in NL dat niet zou doen. En er dan ook achterkomen dat mensen (bijna) altijd leuker zijn dan dat je in eerste instantie denkt. Ik merk dat ik erg ' openminded" word. Dat is een mooi gevoel om te merken bij jezelf, vooral als je normaal gesproken, zoals ik, nogal stug kan zijn naar mensen die je niet kent. Hopen dat ik die mindset ook kan voldhouden als ik straks weer terug ben.

Vanauit Koh Tao ben ik naar Koh Phangan gegaan, een eiland onder Koh Tao. Bij aankomst in het hostel raakte ik gelijk bevriend met Yara en Kim, 2 nederlandse meisjes die samen aan het reizen zijn. We zijn s avonds naar de Half Moon Party geweest, wat niet op het strand is zoals de Full Moon party, maar in de jungle. We hadden ook nog een engels stelletje ontmoet en een Deen en wij met zn allen daarheen. Dat was een geslaagde avond. De volgende dag was het Thais nieuwjaar (Songkran). Dit betekent dat je iedereen die je tegenkomt op straat natspuit met een waterpistool of, lekker primitief, een emmer water op zijn hoofd smijt. Helaas regende het die dag en dan is een plens koud water in je gezicht geen pretje. Maar ja, je moet toch " inblenden" he, in deze fantastische traditie.
De 3 dagen die volgden heeft het geregend geregend geregend. Dit betekende toepen en een boerenbridgecompetitie met de meiden.
Wat ook gezellig was, maar gelukkig was het s avonds redelijk droog waardoor we wel naar feestjes op het strand konden. Daar een engelse jongen ontmoet die een resort naast ons bleek te logeren. Hij heeft ons dan ook vergezeld in het kaarttoernooi. Op donderdag werd het weer mooi weer, maar gingen Yara en Kim verder naar Koh Tao. Nog even overwogen om met ze mee te gaan, maar ik kwam daar net vandaan dus toch maar niet gedaan.
Ik bleef nog 2 dagen met de engelsman op Koh pangan. Zijn resort was erg lux, wat een voordeel was voor mj. Ik heb lekker kunnen meegenieten. Ja, ik weet wel met wie ik vrienden maak.
Op zaterdag (gisteren) ben ik naar Koh Phi Phi gegaan. Om 6 uur s ochtends opgehaald door de taxi en om 15 uur s middags aangekomen. OP de boot heb ik Eva ontmoet, een nederlands meisje die ook alleen reist. Wij delen nu een kamer en we zijn hier gister uitgeweest. Morgen gaan we een daytour doen en gaan we lekker de hele dag op een boot . Snorkelen enzo en naar Maya Bay (waar The Beach is opgenomen)

Ik heb het nog steeds naar mijn zin. Ik had laatst even een moeilijk momentje en heimwee naar iedereen (nou ja niet iedereen) in nederland.
Maar gelukkig zijn die momenten schaars. Het voelt alsof ik al maanden weg ben en het is pas 2 en halve week.
Ik denk dat ik vanuit hier naar Cambodja ga.
Hopelijk met jullie alles goed en ik hoorde dat het mooi weer is. Het was wel even slikken hoor, toen ik in de regen op koh phangan zat en allemaal zonnige foto's van NL voorbij zag komen. Maar nu moet ik gaan, want ik zweet me helemaal kapot hier, denk dat het zo'n 35 graden is inmiddels.
Ik ga lekker naar het strand vandaag.

Liefs en xxx Jonna





  • 19 April 2015 - 09:39

    Caroline:

    Ik ben weer up to date!! Super leuk! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Jonna

Jonna

Actief sinds 27 Maart 2015
Verslag gelezen: 274
Totaal aantal bezoekers 5051

Voorgaande reizen:

01 April 2015 - 01 Juli 2015

Zuidoost-Azië

08 April 2015 - 08 April 2015

Het begin

Landen bezocht: